Kvikpuljen
Kvikpuljens støttekriterier
Vis alle
Dit projekt skal
- foregå i Brønshøj, Husum, Tingbjerg eller på Bellahøj og være til gavn for børn og unge i bydelen Brønshøj-Husum
- være for børn og unge og skal planlægges af børn og unge (men du må godt få hjælp af en voksen)
- udføres af frivillige (du må ikke selv tjene penge på projektet)
- være gratis at deltage i
- have en voksen kontaktperson tilknyttet projektet, som tager ansvar for projektets økonomi (hvis du er under 18 år)
Vi vil helst give penge til
- projekter, hvor børn og unge mødes og laver en aktivitet sammen, fx fritidsaktiviteter, sportsturneringer og kulturelle projekter såsom teater, musik, kunst osv.
- projekter, hvor flere grupper eller lokale aktører samarbejder og lærer hinanden at kende
- projekter, hvor du håber på minimum 10 deltagere
- ansøgere, som ikke før har prøvet kræfter med fondssøgning
Vi giver ikke penge til
- projekter, der allerede er afholdt
- projekter, der kun er til gavn for ansøgeren
- private arrangementer
- ture ud af bydelen
- partipolitiske eller religiøse projekter
Få hjælp til at sende en ansøgning
Lokaludvalgssekretariatet vil meget gerne hjælpe dig med din ansøgning og svare på spørgsmål. Tjek også vores 'Ofte stillede spørgsmål', hvor du kan få svar på det meste.
Ofte stillede spørgsmål
Vis alle
Hvad kan jeg søge støtte til?
Alle mellem 13 og 25 år kan søge Kvikpuljen.
Du kan søge støtte til alle former for aktiviteter og arrangementer. Det vigtigste er, at aktiviteten foregår i bydelen og at aktiviteten laves af og for børn og unge i alderen 13-25 år.
Du er altid velkommen til at kontakte lokaludvalgets sekretariat, hvis du er i tvivl om din idé passer til Kvikpuljen.
Længere oppe på siden kan du læse alle støttekriterierne for Kvikpuljen.
Hvornår kan jeg søge?
Der er ingen ansøgningsfrist til Kvikpuljen. Du sender bare din ansøgning, når den er klar.
Det er vigtigt, at du sender din ansøgning minimum 14 dage inden din aktivitet går i gang. Vi støtter nemlig ikke projekter, der allerede er afholdt.
Hvad sker der, når jeg har indsendt en ansøgning?
Du får automatisk en kvitteringsmail, når du har udfyldt og sendt din ansøgning korrekt.
Hvis vi har spørgsmål til din ansøgning, kontakter vi dig på mail for at få uddybende informationer.
Inden for 14 dage sender vi dig et svar på din ansøgning.
I enkelte tilfælde kan der gå længere end 14 dage fra du har sendt din ansøgning. Det kan fx være, hvis vi har mange spørgsmål til ansøgningen, eller du har sendt ansøgningen i sommerferien.
Kan jeg søge til aktiviteter, der er afholdt?
Nej, du kan ikke få støtte til dit projekt, hvis dine aktiviteter er afholdt, inden du har fået svar på din ansøgning.
Søg derfor minimum 14 dage inden din aktivitet starter - og helst endnu tidligere, så du har god tid til at gøre reklame for aktiviteten.
Hvad betyder det, at støtten gives som underskudsgaranti?
Hvis du får støtte til dit projekt, dækker støtten det underskud, projektet forventes at få. Giver projektet et mindre underskud end forventet, vil støtten være tilsvarende mindre. Du kan kun kan få udbetalt et beløb svarende til de penge, du har brugt på projektet.
Du kan altså ikke lave et projekt, der giver overskud, da vi kun dækker dit underskud.
Hvordan skal jeg gøre reklame for mit projekt?
Det er op til dig at gøre reklame for din aktivitet, så bydelens børn og unge får mulighed for at deltage. Når du reklamerer for dit projekt, skal du nævne, at projektet er støttet af Brønshøj-Husum Lokaludvalg. Det kan du fx gøre ved at skrive ”Støttet af Brønshøj-Husum Lokaludvalg” når I laver en flyer eller skriver om projektet på sociale medier.
Du må også gerne bruge lokaludvalgets logo, som du finder her:
Hvis du reklamerer på Instagram eller Facebook, må du meget gerne tagge Brønshøj-Husum Lokaludvalg, for så kan vi hjælpe med at sprede ordet om aktiviteten.
Min aktivitet er afholdt - hvad gør jeg nu?
Når du er færdig med dit projekt, skal du udfylde et kort spørgeskema, hvor du skriver lidt om hvordan aktivteten er gået og hvor mange penge, du har brugt. Du opretter din evaluering via dette link: Kvikpuljens evalueringsskema
Du skal også sende os et par billeder fra aktiviteten. Du må også gerne sende os billeder af kvitteringerne for de udgifter, du har haft. Det er ikke et krav, at du sender dem sammen med evalueringen. Men du skal gemme kvitteringerne i et år, så du kan sende dem til os, hvis vi beder om dem.
Hvornår bliver støtten udbetalt?
Du får støtten udbetalt, når aktiviteten er færdig og du har udfyldt Kvikpuljens evalueringsskema.
Hvis du har svært ved at lægge ud selv, kan du i de fleste tilfælde få udbetalt halvdelen af støtten på forhånd. Kontakt lokaludvalgets sekretariat på mail: 2700lokaludvalg@okf.kk.dk
Vi udbetaler støtten til en NemKonto – enten en privat konto eller til den forening eller institution, som hjælper dig med projektet.
Hvem har ellers fået støtte fra Kvikpuljen?
Her kan du se de projekter, som lokaludvalget har støttet med penge fra Kvikpuljen:
- Laila Saffouri: Grillfest i pigefællesskabet (3.200 kr.)
- Ahmed Deria: Introducere børn og unge i vores forening Skillz (5.000 kr.)
- Mohammed Deria: Lasertag-oplevelse for børn og unge i Utterslev Huse (4.200 kr.)
- Said Wasame og Zakaria Abdifatha Aden Farah: SkillzKickoff: Fodbold på storskærm i Tingbjerg (5.000 kr.)
- Mobara Murtaza: Escape Room (3.928 kr.)
- Abdelmalik Dhaflaoui: Ung til Ung escaperoom (5.000 kr.)
- Lærke Galschiøt Bentzen: Kæpheste Klub (4394,5 kr.)
- Ayub Deria: Racing Simulator Pop-Up Event i Tingbjerg (5.000 kr.)
- Mohammed Deria: SkillzKickoff: EM-Visning på Storskærm i Tingbjerg (5.000 kr.)
- Signe Emilie Christensen og Calvin Engels Rump: Pride-event (5.000 kr.)
Gode råd til dig, der vil sende en ansøgning
Vis alle
Kontakt lokaludvalgets sekretariat, før du søger
Det er en rigtig god idé at kontakte vores sekretariat, inden du bruger tid på at skrive og sende en ansøgning. Sekretariatet kan fx hjælpe dig med at finde ud af, om dit projekt passer til Kvikpuljen. Vi ved godt, at det kan være lidt overvældende at skulle fortælle andre om din idé, men Marie Holm-Andersen fra lokaludvalgets sekretariat er vant til at vejlede ansøgere og vil meget gerne hjælpe dig med både praktiske spørgsmål og gode råd til, hvordan du bedst forklarer din idé til lokaludvalget
Fortæl, hvad andre får ud af dit projekt
Beskriv tydeligt, hvem målgruppen for dit projekt er. Hvorfor er projektet vigtigt og hvad kan andre få ud af dit projekt?
Tjek dit budget
Vær grundig, når du laver dit budget. Husk at angive alle indtægter og udgifter og forklar så præcist som muligt, hvad pengene skal bruges til. Husk, at du kun kan søge 5.000 kr. fra Kvikpuljen, men at du gerne må have indtægter andre steder fra, så længe det er gratis at deltage i din aktivitet. Husk også, at dit budget ikke må give overskud, men skal ’balancere’. Det vil sige, at beløbene under indtægter og udgifter skal være lige store, når støtten fra Kvikpuljen tælles med som en indtægt.
Kend din modtager – du skriver til lokaludvalget
Kvikpuljens bevillingsudvalg består af 4 frivillige fra Brønshøj-Husum Lokaludvalg, der bor eller er foreningsaktive i bydelen. Det er altså helt almindelige mennesker, du skriver til. Men husk også, at bevillingsudvalgets medlemmer måske ikke ved helt så meget om ungdomskultur, som du gør. Du må derfor meget gerne forklare dit projekt helt fra grunden. Vær gerne så konkret som mulig. Hvad skal der ske til aktiviteten?