En videns- og netværksopbyggende indsats over for de erhvervsdrivende på Frederikssundsvej kan forbedre forretningslivets vækstbetingelser. Med et pilotprojekt om en kvartermanager kan det afprøves, hvad der kan afhjælpe de lokale erhvervsdrivende på vejen til øget beskæftigelse og omsætning.

I flere tyske byer har man gode erfaringer med at engagere en kvartermanager, der udfører opgaver såsom markedsanalyser og fælles markedsføring. Her er det helt afgørende, at der er en person til at varetage en direkte kontakt med butiksejerne. Da enkelte forretningsdrivende ofte er udfordret af lange arbejdsdage, kan det være umuligt at engagere sig i handelsstandsforeninger eller andre interessenetværk, som kan styrke butiksejernes marketingsbetingelser.

Udover en kvartermanager ønsker lokaludvalget også, at Frederikssundsvej får en sammenhængende byrums- og trafikløsning, der sikrer butikslivets fysiske rammer i forhold til parkeringspladser og opholdssteder.

Projektforslaget indgår i Brønshøj-Husum Lokaludvalgs Bydelsplan 2013, som du kan læse mere om her.